Dažniausiai užduodami klausimai
|
Kaip apsisaugoti nuo užkrečiamų ligų?
Dažnai plauk rankas,
venk kontakto su sergančiais žmonėmis
ir skiepykis.
|
|
Kaip išvengti peršalimo?
Svarbu dažnai plauti rankas,
tinkamai rengtis,
stengtis nebūti šalia sergančių žmonių. |
|
Kas yra skiepai ir kam jie reikalingi?
Skiepai padeda apsisaugoti nuo užkrečiamų ligų.
Jie reikalingi, kad nesusirgtume pavojingomis užkrečiamomis ligomis.
|
|
Ar galiu pasiskiepyti nuo COVID-19?
Taip, gali pasiskiepyti nuo COVID-19.
Skiepai nuo COVID-19 yra nemokami. Visi gyventojai gali pasiskiepyti.
|
|
Kodėl reikia skiepytis?
Skiepai
tikimybę susirgti,
Kas yra komplikacija?
Kai ligonis sveiksta ir staiga
tai vadinama komplikacija.
|
|
Ar skiepai yra saugūs?
Taip, skiepai yra saugūs. Jie buvo išbandyti ir patikrinti, kad apsaugotų tavo sveikatą.
Gydytojai visada paaiškins, kokie skiepai yra reikalingi.
|
|
Ar skiepai turi šalutinių poveikių?
Kai kurie skiepai gali sukelti lengvą šalutinį poveikį, pavyzdžiui,
Jis praeina per kelias dienas.
|
|
Ar galiu pasiskiepyti, jei sergu?
Jei sergi, pasikonsultuok su gydytoju.
Kai kurie skiepai gali būti atidėti, kol pasveiksi.
|
|
Kaip pasiskiepyti nuo gripo?
Jei priklausai rizikos grupei, pasiskiepyti gali savo poliklinikoje nemokamai. Mokamai gali pasiskiepyti bet kurioje poliklinikoje ar vaistinėje.
Paskambink ir susitark dėl vizito.
|
|
Kas yra rizikos grupės?
- 65 metų ir vyresni žmonės, - žmonės, kurie serga lėtinėmis ligomis, - socialinės globos ar slaugos įstaigų gyventojai, - nėščios moterys, - sveikatos priežiūros darbuotojai, - 2–7 metų vaikai.
|
|
Kada reikia skiepytis nuo gripo?
Gripo vakcina patariama pasiskiepyti rudenį, prieš gripo sezoną.
Gydytojas paaiškins, kada geriausias metas.
|
|
Ar skiepai yra nemokami?
Kai kurie skiepai yra nemokami, pavyzdžiui,
Pasitark su gydytoju, kurie skiepai yra nemokami. |
|
Ar nuo gripo reikia skiepytis kasmet?
Taip, rekomenduojama skiepytis kasmet, nes gripo virusai kasmet keičiasi.
|
|
Kaip sužinoti, nuo kokių ligų turiu pasiskiepyti? Gydytojas pasakys, kokie skiepai reikalingi pagal
|
|
Ką daryti, jei blogai jaučiuosi po skiepo?
Jei po skiepo
tai dažniausiai yra normalu.
Jei simptomai negerėja, kreipkis į gydytoją.
|
|
Ar reikia skiepytis prieš kelionę į užsienį?
Kai kurios šalys reikalauja tam tikrų skiepų prieš kelionę, pavyzdžiui, nuo
Prieš kelionę pasikonsultuok su gydytoju.
|
|
Ar galiu skiepytis, jei turiu alergiją?
Jei turi alergiją, pasitark su gydytoju. Kai kurie skiepai gali būti netinkami.
Gydytojas patars, ar skiepytis.
|
|
Kas yra „revakcinacija“ ir kodėl ji svarbi?
Revakcinacija – tai papildomas (sustiprinantis) skiepas.
Jis padeda išlaikyti organizmo apsaugą ilgą laiką.
Jis atliekamas po tam tikro laiko.
|
|
Kas yra oro tarša?
Oro tarša – tai užterštas oras, kai ore yra per daug kenksmingų medžiagų, tokių kaip
Jie gali pakenkti sveikatai.
|
|
Kuo pavojinga oro tarša?
Oro tarša gali sukelti
ypač žmonėms su silpnesne imunine sistema.
|
|
Kokias ligas gali sukelti ilgalaikė oro tarša ?
Ilgalaikė oro tarša gali sukelti
|
|
Kas yra kietosios dalelės?
Tai labai mažos dulkės ore. Jų nematome, bet galime įkvėpti. Jos atsiranda, kai kažkas dega, pavyzdžiui,
Šios mažos dulkės gali patekti į mūsų nosį ar plaučius ir sukelti kosulį ar kitus sveikatos sutrikimus.
Pagal dydį kietosios dalelės skiriamos į dvi grupes: KD10 ir KD2,5
KD10 – tai šiek tiek didesnės dalelės, kurios patenka į nosį, gerklę ir plaučius.
Dėl jų gali skaudėti gerklę arba būti sunku kvėpuoti.
Jei ilgai kvėpuoji užterštu oru,
KD2,5– dar mažesnės ir pavojingesnės dalelės, nes jos gali patekti net į kraują. Todėl svarbu, kad oras būtų švarus.
Šios smulkios dalelės gali sukelti kvėpavimo ir širdies problemas.
|
|
Kaip apsisaugoti nuo oro taršos?
Jei oro tarša didelė,
Jei eini į lauką, dėvėk apsauginę kaukę.
|
|
Ar vaikams pavojinga būti lauke, kai oro kokybė bloga?
Taip, vaikams ir senyvo amžiaus žmonėms oro tarša gali būti pavojinga.
Jei oro kokybė bloga, geriau likti patalpose.
|
|
Kaip oro tarša veikia astmą?
Oro tarša gali pabloginti astmos požymius:
|
|
Ar lietus gali padėti sumažinti oro taršą?
Taip, lietus gali nuskalauti dalį oro taršos, tačiau jis nepanaikina visų kenksmingų medžiagų. Po lietaus oras yra švaresnis.
|
Iliustracijos parengtos naudojant paveikslėlius iš: |
Kodėl miestų oro kokybė dažnai yra prasta? Miestuose daug
dėl to dažnai kyla didelė oro tarša.
|
Atnaujinimo data: 2025-08-07