Periodinės tiesioginės valstybinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės metu tikrintinų objektų atrankos taisyklės
1. Periodinės tiesioginės valstybinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės metu tikrintinų objektų atrankos taisyklės nustato objektų, kurių periodinę tiesioginę valstybinę visuomenės sveikatos saugos kontrolę (toliau – periodinė kontrolė) vykdo Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Centras), atrankos rengiant metinius periodinės kontrolės planus (toliau – Periodinės kontrolės planas) reikalavimus, rizikos vertinimo kriterijus, rizikos grupes, periodinės kontrolės dažnį.
2. Periodinė kontrolė gali būti atliekama ne anksčiau kaip praėjus 1 metams nuo leidimo-higienos paso objektui išdavimo dienos (objektams, kuriems leidimas-higienos pasas yra išduodamas), išskyrus tuos atvejus, kai leidimas-higienos pasas yra patikslintas išduodant naują leidimą-higienos pasą arba kai leidimas-higienos pasas yra išduotas neatliekant ūkinės komercinės veiklos sąlygų vertinimo. Objektų, kuriems leidimas-higienos pasas neišduodamas, pirmaisiais veiklos metais periodinė kontrolė neatliekama.
3. Sudarant Periodinės kontrolės planą, įvertinama kiekvieno objekto rizika pagal objekto veiklą (1 lentelė) ir visuomenės sveikatos saugos kontrolės duomenis (2 lentelė). Objekto rizika nustatoma pagal 1 ir 2 lentelės rizikos balų sumą.
1 lentelė. Objekto rizika pagal veiklą
Eil. Nr. | Objekto veikla | Rizikos balas (nuo 5 iki 30) |
1 | 2 | 3 |
1. | Stacionarinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos | 30 |
2. | Ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos | 15 |
3. | Kita asmens sveikatos priežiūros veikla (ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos) | 15 |
4. | Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugos | 15 |
5. | Sveikatingumo paslaugos, kurias teikiant naudojami papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros produktai, gyvūnai ir kiti gyvi organizmai ir kurios nelicencijuojamos pagal Lietuvos Respublikos papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros įstatymą | 5 |
6. | Ikimokyklinio ugdymo veikla | 15 |
7. | Bendrojo lavinimo mokyklų ugdymo veikla | 15 |
8. | Profesinių mokyklų ugdymo veikla | 10 |
9. | Vaikų neformaliojo švietimo mokyklų ugdymo veikla | 15 |
10. | Aukštųjų mokyklų ugdymo veikla | 10 |
11. | Stacionarių vaikų ir jaunimo globos ir slaugos įstaigų veikla | 25 |
12. | Stacionarių suaugusiųjų globos ir slaugos įstaigų veikla | 30 |
13. | Keleivių vežimo keleiviniais laivais, keltais vidaus maršrutais paslauga | 5 |
14. | Keleivių vežimo keleiviniais traukiniais vidaus maršrutais paslauga | 5 |
15. | Policijos areštinės | 10 |
16. | Laisvės atėmimo vietos | 10 |
17. | Kosmetikos gaminių gamyba | 20 |
18. | Plaukų priežiūros paslaugos | 5 |
19. | Nagų priežiūros paslaugos | 10 |
20. | Veido priežiūros paslaugos | 5 |
21. | Kūno priežiūros paslaugos | 5 |
22. | Ilgalaikio makiažo paslaugos | 15 |
23. | Tatuiravimo paslaugos | 15 |
24. | Papuošalų vėrimo paslaugos | 15 |
25. | Soliariumų paslaugų veikla | 15 |
26. | Baseinų paslaugų veikla | 20 |
27. | Pirčių, saunų paslaugų veikla | 10 |
28. | Skalbyklų paslaugų veikla | 5 |
29. | Sporto klubų paslaugų veikla | 10 |
30. | Apgyvendinimo paslaugų veikla, kuriai būtinas leidimas-higienos pasas | 15 |
31. | Neklasifikuojamųjų apgyvendinimo paslaugų, kurioms neišduodamas leidimas-higienos pasas, veikla | 5 |
32. | Interneto kavinių ir klubų veikla | 5 |
33. | Žmogaus palaikų laidojimo (palaikų laikymo, paruošimo šarvoti, šarvojimo) veikla | 5 |
34. | Žmogaus palaikų balzamavimo veikla | 5 |
35. | Žmogaus palaikų kremavimo veikla | 5 |
36. | Radiotechninių objektų veikla | 5 |
2 lentelė. Objekto rizika pagal visuomenės sveikatos saugos kontrolės duomenis
Eil. Nr. | Rizikos vertinimo kriterijus | Rizikos balas (nuo 5 iki 30) |
1 | 2 | 3 |
1. | Paskutinio objekto patikrinimo, atlikto vykdant periodinę kontrolę arba operatyviąją tiesioginę valstybinę visuomenės sveikatos saugos kontrolę (toliau – operatyvioji kontrolė), metu buvo nustatyta visuomenės sveikatos saugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų, kurie buvo pašalinti, ir grįžtamosios tiesioginės valstybinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės (toliau – grįžtamoji kontrolė) metu pažeidimų nenustatyta arba iš objekto Centrui raštu pateiktos ar pačios įstaigos turimos informacijos yra aišku, kad patikrinimo akte nurodyti pažeidimai yra pašalinti | 5 |
2. | Paskutinio objekto patikrinimo, atlikto vykdant periodinę arba operatyviąją kontrolę, metu buvo nustatyta visuomenės sveikatos saugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų ir grįžtamosios kontrolės metu buvo nustatyta, kad jie nepašalinti | 10 |
3. | Dėl objekto veiklos praėjusiais kalendoriniais metais buvo gauta informacija (skundas), kuri operatyviosios kontrolės metu pasitvirtino | po 5 rizikos balus už kiekvieną pagrįstą skundą |
4. | Veikla vykdyta neturint leidimo-higienos paso | 10 |
5. | Neužtikrinama tinkama įrankių dezinfekcija, sterilizacija, pakartotinai naudojami vienkartiniai įrankiai | 30 |
6. | Tyrimų (matavimų) rezultatai neatitinka teisės aktų reikalavimų | 30 |
7. | Neatliekami teisės aktuose reglamentuoti tyrimai (matavimai) | 20 |
8. | Įranga neatitinka teisės aktų reikalavimų, nepateikti naudojamos įrangos techniniai dokumentai | 15 |
9. | Atliekant tatuiravimą, permanentinį makiažą naudojami dažai neatitinka teisės aktų reikalavimų, veriami papuošalai neatitinka teisės aktų reikalavimų | 25 |
10. | Naudojamos cheminės medžiagos neatitinka teisės aktų reikalavimų | 20 |
11. | Gamybos būdas neatitinka kokybės užtikrinimo, kokybės kontrolės sistemos | 25 |
12. | Neįdiegta kokybės užtikrinimo, kokybės kontrolės sistema | 25 |
13. | Netinkama patalpų ir įrangos priežiūra | 15 |
14. | Paslaugos teikiamos nesilaikant teisės akte nustatyto paslaugų vartotojo amžiaus ribojimo | 15 |
15. | Teikiama informacija apie soliariumo gydomąjį, profilaktinį ar teigiamą poveikį sveikatai | 10 |
16. | Kosmetikos gaminiai neatitinka teisės aktų reikalavimų, naudojami nesilaikant tinkamumo naudoti terminų | 20 |
17. | Ugdymo proceso organizavimas neatitinka teisės aktų reikalavimų | 10 |
18. | Nevykdoma įrangos darbo kontrolė | 20 |
19. | Patalpų įrengimas neatitinka teisės aktų reikalavimų | 10 |
20. | Nepateikti procedūrų, paslaugų aprašymai | 10 |
21. | Darbuotojai nepasitikrinę sveikatos | 10 |
22. | Ugdymo procese dalyvavo vaikai, nepasitikrinę sveikatos | 10 |
23. | Medicininių atliekų tvarkymas neatitinka teisės aktų reikalavimų | 15 |
24. | Procedūrų, paslaugų aprašymai neatitinka teisės aktų reikalavimų | 10 |
25. | Darbuotojai neturi jų kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų, teikia jų kvalifikaciją ir kompetenciją neatitinkančias paslaugas | 10 |
26. | Patalpos, vartotojai neaprūpinami būtinu inventoriumi | 10 |
27. | Darbuotojai neišklausę higienos įgūdžių mokymo ir pirmosios pagalbos teikimo mokymo kursų | 10 |
28. | Paslaugų vartotojams nepateikiama būtina informacija apie teikiamas paslaugas | 10 |
Rizikos balų pagal visuomenės sveikatos saugos kontrolės duomenis suma |
|
4. Atlikus objekto vertinimą pagal 1 ir 2 lentelėje išvardytus kriterijus, suskaičiuojama bendra rizikos balų suma ir objektas priskiriamas atitinkamai rizikos grupei.
5. Objekto visuomenės sveikatos saugos kontrolės dažnis priklauso nuo to, kuriai rizikos grupei objektas yra priskirtas (3 lentelė).
3 lentelė. Objekto rizikos grupė ir visuomenės sveikatos saugos kontrolės dažnis
Eil. Nr. | Objekto rizikos grupė | Rizikos balų suma | Visuomenės sveikatos saugos kontrolės dažnis |
1 | 2 | 3 | 4 |
1. | Labai didelės rizikos | 41 ir daugiau | 1 kartą per metus |
2. | Didelės rizikos | 30–40 | 1 kartą per 2 metus |
3. | Vidutinės rizikos | 21–29 | 1 kartą per 3 metus |
4. | Mažos rizikos | 6–20 | 1 kartą per 4 metus |
5. | Labai mažos rizikos | 5 | 1 kartą per 5 metus |
6. Veiklą pradedantys objektai įvertinami pagal objekto veiklą (1 lentelė), o po pirmojo patikrinimo – ir pagal visuomenės sveikatos saugos kontrolės duomenis (2 lentelė). Kiti vertinimai atliekami, kai pasikeičia bent vienas iš 1 ir 2 lentelėse nurodytų rizikos vertinimo kriterijų.
7. Įvertinus kiekvieno objekto riziką pagal rizikos balus, sudaromi visų objektų sąrašai (4 lentelė) išdėstant objektus nuo daugiausiai rizikos balų surinkusių objektų iki mažiausiai rizikos balų surinkusių objektų. Pagal šiuos sąrašus į Periodinės kontrolės planą yra įtraukiami tais metais tikrintini objektai.
4 lentelė. Objektų sąrašas pagal rizikos balus
Eil. Nr. | Objekto pavadi-nimas
| Objekto kodas | Veiklos adresas | Rizikos balas pagal 1 lentelės duomenis | Rizikos balas pagal 2 lentelės duomenis | Bendras rizikos balas (5 ir 6 skilčių suma) | Leidimo-higienos paso išdavimo data | Objekto periodinės kontrolės data | Objekto veiklos pradžios data |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. 4 lentelės 8 skiltyje nurodoma veiklą pradedančio objekto, kuriam leidimas-higienos pasas yra išduodamas, leidimo-higienos paso, atliekant ūkinės komercinės veiklos sąlygų vertinimą, išdavimo data; 9 skiltyje – objekto paskutinės periodinės kontrolės data; 10 skiltyje – objekto, kuriam leidimas-higienos pasas neišduodamas, veiklos pradžios data.
9. Į Periodinės kontrolės planą įtraukiama 5 lentelėje numatyta seniausiai periodinės kontrolės metu tikrintų labai mažos rizikos grupės objektų (pagal objekto veiklą) dalis (procentais).
Jeigu į Periodinės kontrolės planą įtraukiamas bent vienas periodinės kontrolės metu tikrintinas labai mažos rizikos grupės objektas (pagal objekto veiklą), kurio paskutinės periodinės kontrolės data sutampa su kitų labai mažos rizikos grupės objektų paskutinės periodinės kontrolės data, į Periodinės kontrolės planą įtraukiami visi labai mažos rizikos grupės objektai (pagal objekto veiklą), kurių paskutinės periodinės kontrolės data yra ta pati.
Radiotechniniai objektai į Periodinės kontrolės planą įtraukiami pagal radiotechninių objektų elektromagnetinės spinduliuotės stebėsenos planų suderinimo datą (pradedant nuo seniausiai suderintų). Jeigu pagal vieną radiotechninių objektų elektromagnetinės spinduliuotės stebėsenos planą suderinti keli radiotechniniai objektai, į sąrašą įtraukiami visi stebėsenos plane esantys objektai. Jeigu bent vienas iš radiotechninių objektų, kurių elektromagnetinės spinduliuotės stebėsenos planai suderinti tą pačią dieną, įtraukiamas į Periodinės kontrolės planą, į jį įtraukiami visi radiotechniniai objektai, kurių elektromagnetinės spinduliuotės stebėsenos planai suderinti tą dieną.
5 lentelė. Tikrintinų labai mažos rizikos objektų (pagal objekto veiklą) dalis (procentais)
Eil. Nr. |
Objekto veikla |
Tikrintinų objektų dalis (procentais) |
1 |
2 |
3 |
1. | Sveikatingumo paslaugos, kurias teikiant naudojami papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros produktai, gyvūnai ir kiti gyvi organizmai ir kurios nelicencijuojamos pagal Lietuvos Respublikos papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros įstatymą | ne mažiau kaip 20 procentų |
2. | Keleivių vežimo keleiviniais laivais, keltais vidaus maršrutais paslauga | ne mažiau kaip 10 procentų |
3. | Keleivių vežimo keleiviniais traukiniais vidaus maršrutais paslauga | ne mažiau kaip 10 procentų |
4. | Plaukų priežiūros paslaugos | ne mažiau kaip 5 procentai |
5. | Veido priežiūros paslaugos | ne mažiau kaip 5 procentai |
6. | Kūno priežiūros paslaugos | ne mažiau kaip 5 procentai |
7. | Skalbyklų paslaugų veikla | ne mažiau kaip 10 procentų |
8. | Neklasifikuojamųjų apgyvendinimo paslaugų, kurioms neišduodamas leidimas-higienos pasas, veikla | ne mažiau kaip 5 procentai |
9. | Interneto kavinių ir klubų veikla | ne mažiau kaip 10 procentų |
10. | Žmogaus palaikų laidojimo (palaikų laikymo, paruošimo šarvoti, šarvojimo) veikla | ne mažiau kaip 5 procentai |
11. | Žmogaus palaikų balzamavimo veikla | ne mažiau kaip 5 procentai |
12. | Žmogaus palaikų kremavimo veikla | ne mažiau kaip 20 procentų |
13. | Radiotechninių objektų veikla | ne mažiau kaip 1 procentas |
10. Į Periodinės kontrolės planą neįtraukiami objektai, kuriems leidimo-higienos paso galiojimas sustabdytas ir objektai, kuriuose planuojama atlikti grįžtamąją kontrolę.